lørdag 27. oktober 2012

Velkommen inn i casa Maria

Nå skulle jeg ønske at jeg kunne invitere deg inn i 
drømmehuset...

Men det kan jeg dessverre ikke.

Casa Maria var det eneste huset som var ledig for
langtidsleie,
så vi var faktisk ganske glade da vi fikk leid for ett år.

I dag har vi hatt visning,
for huseier ønsker å selge.

ALT er til salgs her i Corralejo;)



 "Altandøra til venstre, inngangdøra til høyre for sofaen.
Ja...og tepper er visst obligatorisk på sofaer i Spania;) Og;
jeg er på jakt etter nye tepper og puter til sofaen, og ikke minst gardiner.
Problemet er at butikker som selger slikt, ikke vokser på trær...


Det liksom "amerikanske" kjøkkenet er i samme rom som stuen.
Bilder av det kommer kanskje senere:) Neste rom er denne alt for varme og lange gangen, 
med den stygge "svenske-sofaen", som jeg kaller den. De "listene" bak døra, er visst til 
å lukke takvinduene med. Når du leier møblert, er det ikke så mye å gjøre med...


 Første dør fra stua og inn til høyre er badet. Badet er i romantisk blått og hvitt.
Det kunne trengt en liten oppfriskning, men er helt greit. Det er vanlig med to eller flere bad i Spania, så jeg gleder meg til å flytte inn i neste hus.


Neste dør er inn til barnerommet. Vi har foreløpig valgt å legge begge barna inn på samme rom.
Vi har også et gjesterom. Gardinen og sengeteppet var opprinnelig i huset. Sengeteppet er tatt på for husverten sin skyld. Men jeg synes fargene er grusomme. Heldigvis er det i rosatoner, så storesøster er fornøyd.




Deretter følger vårt soverom. Også her er sengeteppet tatt på for huseiers skyld.
Som du ser bor vi en typisk feriebolig. Vi har ikke begynt å kjøpe egne møbler enda. Mannen sikler på boliger til salgs, mens jeg holder hardt på lommeboka.

Dette er tredje visning på det halve året vi har bodd i huset.
Tviler på at husverten får solgt denne gangen heller.
Om det skulle skje, kan det være at vi har et aldri så lite problem.
For selv om det finnes utallige lekre boliger til korttidsutleie- og salgs,
finnes det nesten ingen for langtidsleie.


Over er bilde av solnedgangen i dag.

Vakker...

Bilder av uteområdet kommer...

Gledelig lørdag når den kommer!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar