fredag 18. mars 2011

Kveldsunderholdning, - og "Bloggers day of silence".

Det er ikke så mye å ta seg til her i den spanske stova, etter at ungene har lagt seg - som regel i 19-20 tiden. Siden husverten er tysk, viser den lille flat-skjermen nesten bare tyske kanaler. Data`n er derfor kjærkommen, både for storesøster, mamma`n og pappa`n. Storesøster bruker data`n til å se på film og nett-tv om morgenen, og mamma`n og pappa`n bruker data`n til kveldsunderholdning. Riktig nok er det ikke alltid enighet om hva data-skjermen skal vise. Godt er det da at mamma`n også har skolebøker med seg.

I dag satt pappa`n og så på morsomme video-klipp. Ja - de var så morsomme at mamma`n av og til måtte gløtte opp fra de skumle tallene i bøkene, - og ikke minst på kalkulatoren.
Det var denne...




Selv om vi, som venninnen min så pent sa; "befinner oss på en sydhavsøy", har vi ikke gått glipp av tsunamien i Japan. BBC er en av få engelske kanaler vi har, og den har stått på litt for ofte, etter min smak. For jeg blir rett og slett nesten fysisk dårlig av å se på slike umenneskelige katastrofer. Jeg støtter derfor aksjonen "Bloggers day of silence", som oppfordrer bloggere til å ikke poste innlegg i morgen (i dag, litt tidsforskjell), fredag den 18. mars. Ettersom jeg ikke har så mange lesere, og for tiden heller ikke blogger hver dag, vil nok ikke min "blogge-frie" dag ha noen særlig stor innvirkning.

Men engasjementet rører, og jeg oppfordrer dere alle til å sende varme tanker til Japan!

http://forjapanwithlove.com/
PS. Les gjerne Pia`s innlegg vedrørende Japan på Pia`s verden. Ettersom jeg er ganske ny i blogge-verdenen, er jeg litt forsiktig med å ytre sterke meninger. Må liksom finne "min plass" først. Derimot er jeg helt enig med Pia i ovennevnte innlegg. Min tid som idealist og vegetarianer er forbi, realisten har tatt over styringa! ... *smiler*

1 kommentar:

  1. Må si jeg misunner deg et langt og deilig opphold i varmere strøk!
    La meg til som følger hos deg, jeg. Og velkommen som følger hos meg også!

    SvarSlett