lørdag 5. februar 2011

Hytte eller hus? - og Kandinsky...?

Tiden er ikke til å stole på. I det ene øyeblikket suser den forbi meg, så raskt at jeg såvidt tar den igjen. I det neste øyeblikket står den stille, - beveger seg knapt, selv om jeg både maser og klager. De foregående to ukene har jeg virkelig hengt på slep. Først en hyttetur med et vennepar og deres to barn, navnefest, helsesøster, babytreff hos meg, innlevering av min første oppgave på BI, og ikke minst et to-dagers vikariat som fembarnsmor. Storesøster og jeg trykket derimot på pauseknappen, med en kosedag midt i uka. Det var deilig!


Hytte eller hus? Hytten var på to etager, med flisebelagt bad, parabol og et nymotens kjøkken som i hvertfall ikke fikk meg til å lengte hjem til mitt lille lyseblå kjøkken fra `87, med hvit og sliten benkeplate! På kjøkkenet ble det lagd sjokoladeboller, og ikke minst svinestek og gratinerte poteter...mmm.



Veggene var dekket av masker fra alle verdens hjørner,  - og kunst. Kunst av blant annet Kandinsky. Kandinsky ble ivrig diskutert etter at barna var lagt godt i seng (og pappa`ene fikk seg hver sin halvliter, og mamma`ene litt rødt i glasset). Russiske Wassily Kandinsky (1866-1944), blir betegnet som en av de viktigste malerne innen utviklingen av det 20. århundrets abstrakte kunst. Og abstrakt var det virkelig, teppet til 8000 kr som hang over sofaen. Var det en båt, en hval, en harpun og en hvalfanger? Det var i hvertfall det vi kom frem til, humrer litt. Hva mener du?


Bildene til Kandinsky er fine, så fine at jeg allerede har vært inne på "allkopi" og siklet etter noen bilder til å henge på veggen. Tanken er som vanlig god... :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar