onsdag 9. februar 2011

Morsdag på søndag!

Etter at gårsdagens tur til Politistasjonen i går endte med bomtur (vi glemte fullmakt fra pappa`n da vi skulle ordne pass til lillesøster), måtte lillesøster og jeg forsøke på nytt i dag. For man kommer seg ikke til Fuerteventura uten pass, og det selv om man er liten og søt!


Av en eller annen grunn klarte vi å forville oss inn på kjøpesenteret. Kjøpesenteret som ligger sånn passe gå-avstand fra Politistasjonen.

Salg, salg, salg - sto det overalt der øynene mine kunne se. Jeg svarte som sant var, til mannen på Tilbords,  - mannen som spurte om han kunne hjelpe meg med noe, - at "jeg bare ser...
- eller sikler"
(med så mye glimt i øyet som jeg klarte...egentlig hadde jeg hånden i lommen,- med et godt grep rundt mobilen min, - som jeg hadde tenkt å ta opp for å ta mine egne - og ekte - bilder av koppen..rødmer nesten).

For det var der jeg så kaffekoppen med hjerter på...!



Morsdagen er internasjonal, og har sine røtter tilbake til da en ung hjemmeværende mor fra Appalachene i Nord- Amerika, forsøkte å forbedre de sanitære forholdene i den amerikanske borgerkrigen, så langt tilbake som i 1858.

Visste du at den dagen vi i dag kjenner som den norske morsdagen, ble feiret for første gang i Bergen - og det allerede den 9. februar i 1919? Man kan jo ikke bo i Bergen utenom noen morsdags-feiring da...?;)

Infoen er hentet fra Wikipedia, og mer info finner du her. Bildene er hentet fra Tilbords sine nettsider.

Jeg har allerede avtalt med min mor, og en av mine kjære søstre - at vi - og ungene samles på søndag.

Jeg ønsker deg en fantastisk morsdag, når dagen kommer!!! <3

Bilde tatt fra Mestergrønn sine nettsider.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar