lørdag 5. februar 2011

Babytreff hos meg

Ja, så var det endelig min tur til å ha babytreff! Perfeksjonisten og optimisten møttes igjen, til kamp:) Den lille leiligheten rommer for mange ting, og etter navnefesten har den stått litt på hodet, med alle tingene som har blitt flyttet og skulle finne sin plass igjen.


Vi er en gjeng på 7 damer som treffes annen hver uke til lunsj og babylek. Veldig koselig! Selvfølgelig er det litt spennende når man skal lage god mat, samt åpne hjemmet sitt for mange som man ikke kjenner så godt.

Bortsett fra at alle er rundt +/- 30 år, er vi nokså forskjellige, tror jeg. Det som derimot er ganske likt, er at vi alle har relativt grei/høy utdannelse/gode jobber (som meg, som er arbeidsledig...humrer igjen), har født en baby i løpet av det siste året, og så er vi så glade i god mat og vin!:)


Min plan var å imponere så mye med maten, at gjestene glemte leiligheten, hehe. En riktig god plan. Det viste seg til slutt at bare to kunne komme, så det ble et koselig lite besøk. For at babyene skulle få plass, flyttet jeg stuebordet ut, og la ned en "puslespill-matte" i stedet. Spennende var det også om jeg hadde vasket gulvet rent nok, og om ledningene til anlegget til mannen ikke kom i veien for små barnehender. Det gikk over all forventning:)

Jeg kunne ikke annet enn å nevne babytreffet til de andre damene i barselsgruppen hos helsesøster dagen før. En av damene gav meg et velmenende råd; senk ambisjonene! Jo da, helt greit det. Bare så synd at de andre jentene hadde satt standarden før meg....;)



Menyen for dagen var gratinerte, grove pannekaker med enkel salat og rømme, og ikke minst en osteiskake til dessert. Storesøster satt på kjøkkenbenken da pannekakene og iskaken ble laget dagen før. Før gjestene kom fikk jeg også laget fyllet til pannekakene og salaten.
Riktig fornøyd:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar