fredag 7. januar 2011

Julefødsel - storesøster 25.12.07

Vi fikk en liten nydelig niese høsten 2005, og etter det sendte både min samboer og jeg lange blikk mot babyer og småbarn. Magefølelsen var der - vi var begge enige om at vi ville ha barn. Vi hadde vært sammen siden høsten 1997, så det var vel også på tide.

Jeg skrev på master`n, men møtte veggen da min nye veileder plutselig stilte spørsmål ved alt jeg hadde skrevet, akkurat i det jeg selv mente at verket snart var klart for innlevering... Resultat: Vi flyttet ut fra party-leiligheten i by`n - og ut på "landet". Deltidsjobben på Rimi ble byttet ut med en 50% stilling på kontor. 50% stillingen økte til 70% - og så til 100 %. Hm - jeg ville sikkert få tid til å skrive master`n ferdig om jeg gikk ut i morspermisjon tenkte jeg - og vips: Bolle i ovnen:)

Svangerskapet gikk fint, og jeg la på meg litt over 20 kg. Det hører med at jeg er 1.60 høy og i utgangspunktet veide 52 kg. Enda bedre var det at terminen ble satt til den 26. desember, et julebarn - jippi!
Eller...


 
Klokken seks om morgenen på selve julaften begynte riene så smått. Planen var at vi skulle feire julaften med svigerfamilien. I stedet kom min svigerinne med pakker og pinnekjøtt på døra. Pakkene ble åpnet mellom riene. Det skjulte seg blant annet et filmkamera i en av pakkene, og vi var klare for å endelig møte storesøster.

Klokken 22.45 den 25.desember skjedde det endelig, etter en lang og typisk førstegangs-fødsel. Siden har hver dag vært til glede og bekymring:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar