torsdag 13. januar 2011

Ja, men - krakken er ikke do!

"Mamma, eg har tisset på do!". Storesøster befinner seg på badet, med beskjed om at hun må ta av seg klærne slik at hun er klar for den lille badebaljen i dusjen. "Jaja", tenker jeg, og går lite forhastet  mot badet. "STORESØSTER! Ka e det du har gjort? Du skal jo ikkje tisse der - du skal jo tisse på do! ", er frasen som kommer ut av min munn da jeg kommer inn på badet.

Treåringen sitter pent på den blå krakken. Krakken som er så god å stå på når man skal pusse tenner, vaske hender, snike seg til å leke med vann - eller med sminken til mamma. "Mamma se", sier hun med den spede, fine stemmen sin, på litt skakk bergensk. "Ja, storesøster - eg ser", sier jeg litt mindre entusiastisk. Storesøster smiler stolt, mens tisset gradvis flyter lenger og lenger utover på gulvet i det ca. 6 kvadratmeter lille badet vårt. "Jaja, eg må no i hvertfall ta av noen kilo med dette tempoet her...", tenker jeg, mens jeg går i gang med å tørke tiss....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar