tirsdag 12. juni 2012

Lavkarbo til glede og frustrasjon!!

Lei av å høre på min jamrende klagesang ang. mine få ekstra kilo, fortalte mannen at gutta i nordsjøen går på lavkarbo-kur i de to ukene de er på jobb. Og det funker!!

Som tobarnsmor har jeg rett og slett ikke hatt overskudd til å bli
kvitt de 5-6 kiloene jeg fikk ekstra etter graviditeten med lillesøster.
Man får jo overskudd av å trene, men jeg har bare ikke kommet i gang skikkelig. Det er vanskelig å tenke på slanking når man har ansvaret for to små, nesten hele døgnet. Ofte blir det mye småspising, blant annet mye kjeks.

Frodig mammakropp!:)
Jeg startet med lavkarbo på fredag, altså for fem dager siden. De to første dagene gikk jeg ned 1 kilo, som nå har kommet tilbake. Det var etter at 70% sjokolade og nøtter gikk ned på høygir (misforstått litt, hehe).

Lavkarbo er mye mer komplisert enn det jeg trodde.
Fikk blant annet høre at man skulle spise så mye man ville, så lenge det ikke var sukker eller mel (stemmer ikke!). Man kan også "gå inn i" "ketose", noe som gjør at man forbrenner enda mer fett. Poenget er at man bare forbrenner fett, og ikke muskler, som man gjør med lavkalori-slanking.

Les mer om lavkarbo her. Husk at man må være forsiktig om man er gravid!!

Problemet mitt er at jeg ikke liker veldig fet mat, som mange lavkarbo-folk spiser. Fant ut at den velkjente "Fotballfruen", sikkert ikke spiste så fet mat, og fikk masse inspirasjon hos henne. Derimot vet jeg ikke hvor jeg får kjøpt alt dette her i Spania.

I de første dagene ble jeg veldig slapp, og fikk en rar smak i munnen. Måtte sove en gang midt på dagen.

Likte ikke denne følelsen. Men, forsøker i to uker, så får vi se:)

Ønsker deg en fin dag, med eller uten fet mat!:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar