fredag 11. februar 2011

Lenge leve materialismen: Silly branz

Da har storesøster blitt både in og internasjonal. Og mamma`n og pappa`n har blitt dårlige foreldre som lærer barna materialistiske verdier og holdninger. Men at den lille armen til jenta vår er dekket med slike strikk:


...må vel være bedre enn at den er dekket med slike strikk ?:



Det var helt tilfeldig at vi oppdaget hvorfor hun gikk med så mange strikk rundt armen. Motefenomenet var altså på nyhetene. Etter litt snoking på nettet, finner jeg ut at armbåndene først ble lansert som leketøy for barn i 2008, og at flere kjendiser som Sarah Jessica Parker og Kate Perry har blitt avbildet med slike armbånd. Shakira har til og med latt seg avbilde med armbåndene på CD coveret!!!

Bjellen ringer høyt, når jeg leser at den amerikanske oppfinneren, har tjent over 150 millioner dollar på salget! Målet for den norske importøren, er å selge en million pakker. Det vil tilsi en total omsetning på 49 millioner kroner!!!

Den lille datteren vår (eller mamma`n og pappa`n) har altså blitt offer for materialismen i en alder av  tre år... Og jeg som i utgangspunktet både er vegetarianer (eller var, - begynte å spise kjøtt da jeg ble gravid med storesøster). Jeg som får dårlig samvittighet hver gang jeg lar vannet renne for lenge, - eller kaster mat... - og egentlig er i mot både Barbie og Bratz...
                                                 ...har nå kjøpt Silly Brandz... 
        ...mon tro hvor veien går?
             
             Håper at din helg blir fantastisk<3

2 kommentarer:

  1. Syvåringen min er også hekta på dette.
    Han går med armen og fingrene fulle av strikker.
    Det positive er at barn bytter med hverandre på skolen og i fritiden på tvers av både klasser og kjønn.

    SvarSlett
  2. Hei,
    så koselig at du titter innom:)
    Strikk på fingrene også? Ser det for meg;)
    Barnehagen har egentlig forbud mot strikk og private leker, men det har skjedd flere enn en gang at jeg finner en klynge med strikk, gjemt på armen under genseren når hun kommer hjem.

    SvarSlett