lørdag 6. oktober 2012

Den spanske matvarebutikken, jordbær og tomater

Jeg ble så glad,
da jeg fant en stor Eurospar butikk,
bare ti minutters gåavstand fra skolen til storesøster.
Det er mange butikker her,
men de aller beste ligger langt nok unna,
til at bilen er grei å ha.
Men, siden jeg er uvenner med bilen og
parkeringsplasser, blir jeg så lykkelig når jeg kan gå.
Her er inngangen. På høyre side av døren, kan du se damen
med fast plass som selger lodd til et spansk lotteri (mulig som lotto hjemme).
Utvalget er stort,
men det ikke så lett å finne ting,
når man ikke vet hva ting heter på spansk.
Kasseområdet til venstre. Sminke og tobakk til høyre.
I midten bak er det skap med nøkler. Der ser jeg de putter bæreposer, mulig fra andre butikker, før de går inn.
Inne er det kjøttvare-, ost-, og fiskedisk.
I mange av butikkene står det en fast ekspeditør som veier frukten,
slik at du får klistrelapp med pris. Dette er utrolig tungvint, synes jeg.
I noen av butikkene har de hansker som du skal ha på deg når du plukker frukt. Utrolig mange grønnsaker.
Bakeriavdelingen. Her har de ferdige salater, deilige rundstykker
og småretter som fiskepinner, bare hjemmelagde.
Den som hadde vært en flink kokk...
Har planer om å bli en bedre kokk her nede:)
Tomater fra Gran Canaria er nesten like bra som norske jordbær hjemme;)
Nå venter vi på at jordbærsesongen skal begynne.
Den er nemlig om vinteren,
NAM!
Klem fra oss i casa Maria

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar