lørdag 26. mai 2012

Papirmølla var verdt det!
Verdt å se storesøster i uniform, verdt å se det stolte gliset!
Det hvite gliset som strakte seg fra øre til øre.
Filmstjerneglis!
Bare 4,5 år gammel!

Dere skulle ha sett DET gliset!! Første skoledag:)

Papirmølle-jaget...
For at hun skulle begynne på skolen måtte vi ha følgende:
- To passbilder (det var jo morsomt i seg selv,
å ta passbilde hos spansk fotograf...)
- Kopi av NIE-dokumentasjon
- Kopi av passet hennes, samt oss foreldre
- Kopi av det norske vaksinasjonskortet
- At hun  er registrert i den spanske folketrygden (DET er en egen papirmølle-historie som enda ikke er avsluttet)

Ja, og ikke minst uniform:)

Hun kunne begynne på dagen!

Uteplassen til klasserommet. Hvert alderstrinn har hvert sitt klasserom,
med egen inngang og barnetoalett:)
Jeg har mye på hjertet, men tiden strekker ikke til.
Storesøster er på skolen fra 08.30 til 13.15.
Å få barnehageplass til lillesøster på 1,5 år er ikke enkelt, så lenge du ikke er alenemor, eller er registrert som arbeidstaker. Derfor er jeg hjemmeværende mamma:) Ungene legger seg mellom klokken 19-20.30. Og tiden fra 20.30 og ut mot midnatt, skal jeg liksom få gjort alt mitt. Hovedsaklig nettbutikken, men også sosiale forum, regninger, husarbeid osv. Det er ikke mye tid!

Lillesøster og jeg var ute og shoppet nasjonaldrakt til storesøster i dag:)
Kostet ca 250 kr. Vi kunne velge farger selv. Det var de to hyggelige ekspeditrisene som valgte for oss:)

Mannen er halvveis i turnusen sin nå. Dvs. at han kommer hjem neste lørdag. Kanariøyenes nasjonaldag er den 30. mai, og skolen begynner med tilstelninger allerede på mandag:)

Det blir spennende for gressalenemoren og prinsessene!:)

Kanskje vi skrives igjen før helgen er over?

God pinse i hvertfall!
Klem fra meg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar